Miejsce: Kraków, Polska
Planowany rok powstania: 2019
Wielkość: 2 500m2
Inwestor: Muzeum Narodowe w Krakowie oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Budżet: 45mln PLN
Zakres prac: koncepcja, projekt wykonawczy oraz nowy projekt budowlany inwestycji. W jej skład wchodziły także instalacje branżowe oraz instalacje wrażliwe związane z ochroną zbiorów zwłaszcza system gaszenia gazem w sali Leonarda da Vinci.
Muzeum Książąt Czartoryskich to najstarsze muzeum w Polsce. Jego sercem jest unikatowa w skali świata kolekcja, na którą składa się znakomity wybór dzieł sztuki wraz z obrazem Leonarda da Vinci “Dama z gronostajem”, biblioteka akt dawnych oraz bogata kolekcja pamiątek związanych z historią Polski.
Zaproponowana przez zespół ART FM koncepcja wygrała konkurs na opracowanie projektu wykonawczego aranżacji wnętrz zorganizowany przez Muzeum Narodowe w Krakowie wspólnie ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich.
Ideą wiodącą było nawiązanie do złotego podziału Leonarda i skalowanie rozwiązań aranżacyjnych wg. Tego podziału. Użyte materiały, projektowane formy oraz innowacyjne sterowanie źródłami światła pozwalają na nowo dostrzec piękno i bogactwo Kolekcji.
Miejsce: Kraków, Polska
Planowany rok powstania: 2019
Wielkość: 2 500m2
Inwestor: Muzeum Narodowe w Krakowie oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Kolekcja Książąt Czartoryskich to unikatowy zbiór znakomitych dzieł sztuki, wyjątkowych dokumentów oraz pamiątek historycznych. Przez ostatnie lata nie była pokazywana ze względu na remont kompleksu budynków, w którym została zlokalizowana jeszcze w XIX wieku.
Po niespełna dekadzie prac remontowych Kolekcja, w tym m.in. arcydzieło Leonarda da Vinci Dama z gronostajem, wreszcie doczeka się nowej odsłony. Zaproponowana przez zespół ART FM koncepcja wygrała konkurs na opracowanie projektu nowej ekspozycji i aranżacji wnętrz zorganizowany przez Muzeum Narodowe w Krakowie wspólnie ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich.
W naszej wizji wystawie prowadzonej w dwóch nurtach narracji – historycznym i artystycznym – towarzyszyć będzie dialog między tradycją i współczesnością. Użyte materiały, projektowane formy oraz dyskretne multimedia mają służyć uchwyceniu niezwykłej atmosfery Kolekcji, która po raz pierwszy otworzyła się na zwiedzających w 1801 roku. Dodatkowo przyjęte rozwiązania mają wzbogacić ekspozycję o nowoczesne techniki wystawiennicze.